3 szupergyorsan elkészíthető reggeli

2017. október 31. 07:00 - Only Women

reggeli.jpg

A reggeli a legfontosabb étkezés! Azt hiszem, ha annyi pénzem lenne ahányszor már ezt a kijelentést hallottam, akkor milliomos lennék. Annak ellenére, hogy mennyire fontos, nagyon sok ember hajlamos elfeledkezni róla és kihagyja a reggelit. Bevallom őszintén sajnos velem is elég gyakran elő fordul, mert a reggeli nagy rohanásban nincs arra időm, hogy még reggelit is készítsek magamnak. Próbálom rávenni magam ennek ellenére, hogy nagyon fontos, hiszen az egész szervezet működését ez indítja be. Így az elmúlt időben sokan kutakodtam gyorsan elkészíthető reggelik után, mivel nem szeretnék a órákkal korábban felkelni, tehát olyan reggeliket kerestem, amiket maximum 5-10 perc alatt el tudok készíteni. Ebben a bejegyzésben 3 tippet szeretnék nektek mutatni, amik szerintem gyorsan elkészíthetőek és nagyon finomak is.

 

Gyümölcs smoothie

img_5286.JPG

Nekem ez a kedvenc reggelim egyrészt, mert nagyon gyorsan elkészíthető, másrészt azért mert a végtelenségig variálható, így rengeteg ízűt el tudok belőle készíteni és vitaminnal is tele van, amire nagy szükség van főleg ősszel és télen, amikor könnyen legyengül az immunrendszer. Az alapja mindenképpen banán legyen, mert az adja magát a kalória tartalmat és attól lesz igazán laktató a turmix, valamint mivel édes, így nem kell külön édesíteni. Igazából ti magatok tudjátok összeválogatni, hogy mit tesztek bele, akár fagyasztott gyümölcsöket is tudtok, bár én jobban szeretem a friss gyümölcsöket, így mindig a szezonális választékból válogatok. Amiatt, hogy még laktatóbb legyen szoktam bele tenni egy kis zabpelyhet is, észre sem lehet venni, hogy van benne és egy kellemes ízt ad neki, valamint ezen kívül mindenképpen tegyetek bele egy kis chia magot, annak semmi íze nincsen, de nagyon egészséges. Én ebbe a smoothie-ba banánt tettem négy szem kisebb epret és négy darab fügét, valamint egy kis zabpelyhet.

img_5287.JPG

(Régóta kiszeretnék próbálni egy zöld smoothie-t, de még nem találtam hozzá jó receptet, hogy miket tegyek bele. Ha van valami bevált receptetek hozzá, akkor írjátok meg kommentben. :) )

 

Reform tükörtojás

img_5290.jpg

Ez a tükört tojás egy kicsit megreformált változata. Én személy szerint nagyon szeretem a tojást, bármilyen formában, de általában főtt tojásként vagy tükörtojásként szoktam enni. Sokszor van az, hogy nincs időm itthon megenni a reggelim és esetleg magammal viszem és útközben vagy a munkában eszem meg. Ilyenkor mindig csak rászoktam tenni egy szelet kenyérre és úgy eszem. Tudni kell rólam, hogy elég szerencsétlen tudok lenni, vagyis inkább kihasználom a gravitációt, vagyis ami leeshet. az nálam tuti le is esik. Mióta interneten láttam ezt a tippet, azóta mindig így csinálom a tükör tojásom, gyorsan elkészíthető és a gravitáció sem veszélyeztet. Egy pohárral a képen látható módon egy kört nyomok a kenyérbe (nem vágom ki, csak benyomom a közepét, hogy aztán bele tudjam ütni a tojást). Ezután a tojást lehet ízesíteni sóval és borssal. Ha kicsit több időtök van, akkor még lehet fokozni, hogy sonkát vágtok bele, vagy egy kis hagymát, a végén a tetejére pedig olvaszthattok egy kis sajtot. A vitaminról itt se feledkezzünk el,vagyis valamilyen zöldséget együnk hozzá, én általában paradicsomot, paprikát vagy uborkát szoktam hozzá enni.

TIPP: Tegyetek a serpenyőbe egy kis olajat, mert úgy a kenyér jobban meg fog pirulni és sokkal finomabb lesz, valamint tuti, hogy nem ég oda. Amíg pedig hagyjátok sülni, addig tegyetek egy fedőt a serpenyőre, hogy melegebb legyen és akkor a tojás könnyebben elkezd sülni.

img_5285.JPG

img_5284_1.JPG

 

Gyümölcsös kuszkusz

img_5283.JPG

Nem tudom, hogy hányan ismeritek a kuszkuszt, de manapság egyre elterjedtebb ez is. Az ízét leginkább a grízhez tudom hasonlítani. Sokat gondolkodtam, hogy ezt az ételt zabkása verzióba mutassam be vagy kuszkusszal, de szerintem a zabkása ma már sokkal elterjedtebb és szinte mindenki ismeri, így a kuszkuszt csináltam meg, de a végén leírom azt is, hogy én hogyan csinálom a zabkását. A kuszkusz elkészítése szerintem ezerszer egyszerűbb. Fel kell forralni annyi tejet, ami körülbelül a másfélszerese a kuszkusz adagotoknak és mikor elég meleg, szinte majdnem felforrt, akkor le kell borítani vele, a tetejére pedig tegyetek egy tányért, hogy a hőt jobban megtartsa és hamarabb megszívja magát a kuszkusz. Ha esetleg nem szívná fel az összes tejet, akkor tegyétek még be a mikróba egy kicsit, hogy melegedjen és utána biztos fel fogja szívni az összes tejet. Utána pedig nincs más dolgotok mind gyümölcsökkel variálni, ill. ha úgy érzitek akkor édesíteni. Én nem szoktam édesíteni pluszba, nekem gyümölcsökkel együtt elég édes.

TIPP: Ha nem tejjel, hanem vízzel borítjátok le, akkor nagyon finom és egészséges köret is lehet a rizs vagy a krumpli helyett. Esetleg még tehettek bele kukoricát vagy borsót is és akkor olyasmi lesz, mint a rizibizi.

Zabkása recept:

Amennyire én látom, ahány ember, annyi féle képpen csinálják a zabkását. Mindenkinek van egy jól bevált receptje rá. Bár mostanában rengeteg embernél látom, hogy megveszi a zacskós zabkását, amit csak fel kell melegíteni egy kis vízzel és kész is. Azt még nem kóstoltam, én szeretem mindig frissen elkészíteni, valamint én nem vízzel szoktam csinálni, nekem sokkal jobban ízlik tejjel. Egy bögrébe annyi tejet szoktam tenni, hogy ellepje a zabkását és 2 percre berakom a mikróba 750-800W-on és egy perc után megkeverem. (Valamint figyeljétek, hogy nehogy kifusson, én gyakran nem figyelem és kifut, így nem is olyan gyors a reggeli, mert utána takaríthatom a mikrót. :D ) A zabkását is gyümölccsel szoktam enni, de ha nincs itthon gyümölcs, akkor van, hogy joghurttal keverem össze, szerintem úgy is nagyon finom.

 

Remélem a bejegyzés végére elkezdett csorogni a nyálatok és meghoztam a kedveteket hozzá, hogy ti is kipróbáljátok valamelyik reggeli ötletemet.

Ti mit szoktatok reggelire enni? Írjátok meg kommentben!

 

P.S.: Ne feledkezzetek el zöld smoothie receptet írni, ha van valami jól bevált receptetek rá. :)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlywomen.blog.hu/api/trackback/id/tr6713118396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása