Back to Uni

2017. szeptember 19. 18:00 - Only Women

img_4241.JPG

Lehet, hogy a bejegyzést kicsit megkésve írom, hiszen az egyetem már 2-3 hete elkezdődött, de szerintem a tanulásnak az emberek többsége még nem állt neki, így remélem, hogy a bejegyzéssel egy kis kedvet csinálok nektek, ahhoz, hogy ismét visszarázódjatok az egyetemi mindennapokba és elkezdjetek tanulni. Azoknak, akik pedig még nem járnak egyetemre azért ajánlom a bejegyzés elolvasását, mert tudja, hogy mire számíthat az egyetemen.

Nálam az egyetemre valókészülődés a füzetek és írószerek beszerzésével kezdődik. Lehet, hogy kicsit elavult vagyok, de én még mindig a füzetbe való írást preferálom. Így elengedhetetlen volt a füzetek beszerzése. Igazi írószer-szerelmes vagyok én. Ha engem beengednek a papírboltba akkor engem alig lehet onnan kiráncigálni, így szerintem nincs olyan élő ember a Földön, aki szívesen jön velem vásárolni. Sokszor van, hogy csak bemegyek és nézegetem a gyönyörű füzeteket. Imádom a mintás füzeteket, elsős korom óta minden évben mintás füzetem van. Szerintem sokka jobban meghozza a kedved a tanuláshoz. Most őszintén, kinek ne lenne kedve a kezébe venné ilyen gyönyörű füzeteket?! :)

Középiskolás koromban a spirálos füzeteket szerettem, hiszen sokkal könnyebb volt bele írni is, mivel félbe tudtam tartani és tanulni is egyszerűbb volt. Az egyetem első félévében is spirálos füzeteket vettem, de egy fél év alatt nem teltek be, így körülbelül a füzet fele kárba veszett, ezért váltottam a vékonyabb Herlitz füzeteket, hiszen ezeknek a nagy részét tele jegyzetelem és csak kevesebb rész veszik kárba. A jegyzetelés és a tanulás is egyaránt egyszerű belőle, hiszen vékony, így egyszerűen félbe lehet hajtani és teljes mértékben strapabíró. Én nagyon maximalista ember vagyok, így elég sokat tanulok vizsgaidőszakba és egy olyan Herlitz füzetem sem volt, amelyik szét jött volna, szóval én csak ajánlani tudom. :)

img_4246.JPG

Sokan egyébként jobban preferálják, hogy olyan füzetet vesznek, amelyek több kisebb részre vannak szétosztva, így elég egy füzetet magukkal vinni. Én ezt a füzetet is próbáltam, de nálam nem vált be. Hiába csak egy füzet, de elég nehéz, szerintem sokkal egyszerűbb és könnyebb is 2-3 ilyen vékony Herlitz füzetet magunkkal vinni. Ha valaki esetleg még is ezt a füzetet preferálná, akkor nekik TIPP, hogy nézzék meg a Tescoba, ott egy A/4-es füzet körülbelül 1000-1200 Ft, még a papírboltokban árult Maped füzetek 2500-3000 Ft körül vannak.

img_4240.JPG

A számolós tantárgyakon, ahol négyzetrácsos füzetre van szükség én sokkal jobban szeretem még mindig a spirálos füzetet. Számomra sokkal egyszerűbb abból tanulni, de ízlések és pofonok. :) A képen látható füzetbe én elsőre beleszerettem, így akkor is megvettem volna, ha nincsen olyan tárgyam, ahova négyzetrácsos füzet kell, hiszen szerintem annyire szép és a színei is olyan jól passzolnak, hogy egyszerűen kiáltozott, hogy kérlek vegyél meg. :)

img_4243.JPG

Egyetemen nagyon jól jön és csak ajánlani tudom mindenkinek a kisebb mappákat vagy a képen is látható műanyag borítékokat. A legtöbb egyetemen a tanárok odaadják az anyagot ppt/pdf/World formátumban és ezekben egyszerűan lehet őket tárolni. Egy ilyen boríték kb. 200-300 Ft és előnye, hogy többször is felhasználható, így csak egyszer kell rá beruházni. Szerintem nagyon hasznosnak tudnak lenni. Előnye azokkal a mappákkal szemben, melyekbe a bugyikat lehet lefűzni, hogy ez teljesen zárt és nem gyűrődik benne egyáltalán a papír. Nálam gyakran előfordult, hogy miközben pakoltam a táskámban véletlenül összegyűrődött a bugyi és azáltal a papír is. Ennél erre nincsen esély. :)

img_4247.JPG

Az utolsó dolog, amit be kell szerezni a tollak. Egyetemen ez nálam fogyó eszköz teljes mértékben. Én nem az a típus vagyok, aki elmegy két tollal és az elég lesz. Én a mai napig tolltartóba hordom magammal az írószereket. Én sokkal jobban szeretem a jobb tollakat, mint a 30 Ft-os egyszerhasználatosakat. Ezenkívül nálam elengedhetetlen a szövegkiemelő és a színes tűfilcek.

img_4249.JPG

Tippek a tanuláshoz

Személy szerint én sokkal jobban és könnyebben tudok tanulni a saját jegyzeteimből, azokból melyeket én írtam kézzel. Sokan talán elavult módszernek tartják, hiszen az egyetemen a többség számítógépen jegyzetel. Én teljes mértékben vizuális típus vagyok és sokkal jobban megmarad az, amit kézzel írok. A vizsgák alatt látom magam előtt a füzetemet és mintha onnan olvasnám, ki tudom írni az anyagot. Kb. úgy képzeljétek el, mintha a szememmel lefotóznám az oldalakat. A mai napig meg tudnám mondani azt is, hogy a középiskolai biológia anyagban melyik anyagrész a jobb vagy a bal oldalon ill. az oldalon hol volt. Tudom!!! Elég félelmetes. :) Lehet ez az én szuperképességem?! :D

Egyetemen az emberek hajlamosak arra, hogy ne tanuljanak folyamatosan, hiszen nincsen folyamatos számonkérés és így nincs meg az a kényszer, mint a középiskolában. Nagyon sokan csak zh vagy vizsga előtt kezdenek el készülni. Én mindig próbáltam folyamatosan tanulni, hiszen a saját helyzetemet könnyítem meg, valamint maximalista személyiségemből adódóan én nem arra mentem rá, hogy görbüljön, hanem én az ötöst szerettem volna. Érdemes megnézni az órarendet és azokat a tárgyakat folyamatosan tanulni, amelyikből van zh vagy lehetőség van elővizsgára. Így a vizsgaidőszaknak úgy tudtam nekivágni, hogy a tárgyaim feléből már a szorgalmi időszak alatt szereztem osztályzatot és sokkal egyszerűbb volt, hogy csak négy tárgyból kell vizsgáznom nem pedig kilencből.

A tanulást nagyban könnyíti az is, ha színes tollakat ill. szövegkiemelőket használtok. Ez nagy segítség főleg azoknak az embereknek, akik olyan vizuális típusok, mint én. Így könnyebben átlátod az oldalakat, látod azt, hogy hol vannak fontos részek. Én a címeket azokat szövegkiemelővel szoktam kihúzni, az alcímeket pedig különböző tűfilcekkel húzom alá.

Ezen kívül nagyon fontos, hogy ki hogyan jegyzetel. Én teljes mondatokat szoktam írni és folyamatosan írok, mert így számomra sokkal értelmesebb az anyag és könnyebben is tanulható, mintha egy vázlatpontban két szó lenne felírva és abból kellene kitalálnom, hogy mit is akartam ott megfogalmazni. Sokan viszont inkább vázlatpontokban jegyzetel, mert egyrészt nem kell úgy sokat írnia, másrészt rövidebbnek tűnik az anyag és könnyebben neki lát a tanulásnak. Az én módszerem azért is tartom előnyösebbnek, mert lehet, hogy többet tanulok meg, de abból úgy is fogok felejteni, de sokkal jobb ha a sokból felejtek, mintha a kevésből felejtek.

 

Remélem, hogy tudtam nektek segíteni és 1-2 tippemet ti is fogjátok alkalmazni és könnyebben nekiálltok a tanulásnak.

Írjátok meg kommentben, hogy nektek milyen tanulási szokásaitok vannak és, hogy ti milyen írószereket használtok. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlywomen.blog.hu/api/trackback/id/tr3212876362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása